Quatre aplicacions en marxa del Programa de Competència Familiar 12-16

Quatre aplicacions simultànies en el primer semestre de l'any

Al febrer d'aquest any, va finalitzar l'última de les cinc aplicacions que es van iniciar a finals de l'any 2015. Al llarg d'aquest procés d'implementació del Programa de Competència Familiar 12-16, s'ha atès a 44 famílies, 58 pares i 53 fills. Durant aquest període, s'han format a més de 67 professionals, dels quals, 40 han participat com a tècnics en les aplicacions.

Actualment s'estan realitzant quatre aplicacions més del Programa de Competència Familiar 12-16 a les Illes Balears. Van començar el dia 25 de febrer després que el personal tècnic realitzés el curs de formació, i previsiblement acabarà el 10 de juny.

Les aplicacions s'estan duent a terme de forma simultània a barris i municipis de l'illa de Mallorca, gràcies al treball en xarxa i col·laboració de diverses entitats, com Serveis Socials, l'Ajuntament de Palma, el Consell de Mallorca, la Universitat de les Illes Balears. Aquestes aplicacions s'han pogut dur a terme gràcies al suport rebut del projecte EDU2013-42412-R - "Adaptació cultural de strengthening families program 12-16. Proposta d'educació familiar basada en l'evidència per a famílies en dificultat social i amb fills adolescents. Acrònim: ACUPROBEFAM", 2014-2016, la investigadora principal del qual és María del Carmen Orte Socías. Programa Estatal d'R+D+i Orientat als Reptes de la Societat: Projectes d'R+D. Ministeri d'Economia i Competitivitat (MINECO). Així com també comptem amb el suport de programes socials com el de Caixaproinfància.

Al barri de Son Roca, que pertany al municipi de Palma, el programa s'està implementant per part dels professionals del Projecte socioeducatiu Naüm. En el municipi de Manacor el programa s'està duent a terme per tècnics de la Fundació IRes (Institut de Reinserció Social), en el municipi d'Inca es desenvolupa per part del personal de PROBENS una associació per a l'Estudi i Promoció del Benestar Social i al barri de Sa Indioteria els encarregats de posar el personal tècnic és la Societat Cooperativa de Jovent.

Segons els informes periòdics que realitzen els tècnics, el grau de participació i d'implicació, tant de les famílies com dels adolescents és bastant elevat. Seguim treballant per oferir un programa que produeixi resultats desitjats en matèria de prevenció de l'abús de substàncies i comportament delictiu a través de la millora de les relacions familiars.

Data de l'esdeveniment: 10/06/2016

Data de publicació: Wed Apr 20 15:39:00 CEST 2016